یادداشت های یک سمیرا

تو می شی تنهای تنها،تنهایی می شه تو،تو با اون یکی می شی،دنیا می شه تو

یادداشت های یک سمیرا

تو می شی تنهای تنها،تنهایی می شه تو،تو با اون یکی می شی،دنیا می شه تو

فیبروم 1

در مورد فی..بروم خیلی ها سوال پرسیده بودن.... تصمیم گرفتم تو این پست و پست های بعدی در موردش بنویسم....... 

اولش چیزایی که از سایت ها پیدا کردمو مینویسم و بعدا از تجربه خودم مینویسم..... امیدوارم به دردتون بخوره  

 

از فیبروم چه می‌دانید؟


یکی دیگر از اختلالات شایع در خانم‌ها ابتلا به انواع فیبروم است. فیبروم توده‌ای است که در بافت‌های رحم به‌دلیل تجمع سلول‌های الیاف محکم بافت همبند در رحم به‌وجود می‌آید و بروز آن در رحم اختلال‌هایی را برای زنان و خانم‌های جوان ایجاد می‌کند. گاهی ممکن است تجمع سلول‌های عضلانی صاف جداره رحم نیز منجر به بروز فیبروم در رحم شود که در اصطلاح به آن «میوم» گفته می‌شود. اندازه فیبروم و میوم در افراد مختلف متفاوت است و از چند میلی متر تا چند سانتی متر در رحم دیده می‌شود. درمانگران طب سنتی ایران عفونت‌های رحمی را یکی از شایع‌ترین عوامل به‌وجود آمدن فیبروم‌ها می‌دانند و معتقدند که این عفونت‌ها با تحریک بافت رحم در نهایت منجر به بروز فیبروم و میوم در بدن می‌شود. 

علل ایجاد فیبروم های رحمی و تدابیر پیشگیری:  


 

درمان فیبروم با گیاهان دارویی


فیبروم‌ها و بافت‌های تشکیل‌دهنده آن‌ها به‌طور کلی در 3 ناحیه رحم قرار می‌گیرند؛ گروهی از آن‌ها زیر صفاق رحم قرار می‌گیرند و به‌اصطلاح بیرون از رحم جای دارند. گروهی از آن‌ها درون بافت رحم جای دارند و برخی از آن‌ها در بافت میانی رحم به‌وجود می‌آیند که برخی از آن‌ها با کمک شیوه‌های درمانی طب سنتی قابل درمان است و برخی از آن‌ها نیاز به شیوه‌های دیگر درمانی از قبیل درمان‌های مدرن دارد اما طب سنتی ایران می‌تواند فیبروم‌هایی که در بافت میانی رحم جای گرفته است را با کمک داروهای گیاهی خود به مرور کوچک کرده و آن‌ها را در مدت زمان 3 تا 6 ماه به‌طور کامل از بین برد. 

تاثیر استرس در شکل‌گیری فیبروم 


درمانگران طب سنتی عوامل مختلفی را در بروز فیبروم و میوم موثر می‌دانند. یکی از مهم‌ترین این عوامل که امروزه در جوامع بشری زیاد دیده می‌شود، استرس و فشارهای عصبی ناشی از برنامه‌های روزانه زندگی است. به اعتقاد این درمانگران زندگی در محیط سرشار از استرس و فشارهای عصبی به‌دلیل تاثیراتی که روی رشته‌های عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک می‌گذارد موجب تحریک عضلات صاف رحم شده و با انقباض آن‌ها منجر به تولید توده‌ها و بافت عضلانی یا فیبروم شود. بنابراین پرهیز از قرار گرفتن در محیط‌های پرتنش و پر استرس نیز، هم برای پیشگیری و هم برای درمان بیماران مبتلا به فیبروم بسیار مفید است.

فیبروم رحم در واقع نوعی ورم صلب (سخت) رحم است. این گونه ورم‌ ها در اثر مواد سوداوی در بدن ایجاد می شود. وقتی سودا در بدن زیاد شد خون سوداوی و غلیظ می شود. این خون سوداوی در عضو غلیظ تر شده موجب ورم می شود. گاهی نیز ممکن است سودا و بلغم و یا بلغم عامل این ورم باشد. 
بنابراین توصیه اصلی اصلاح تغذیه است تا خون موجود در بدن شما خونی متعادل از جهت اخلاط چهارگانه باشد یعنی سودا و بلغم و صفرا و دم به اندازه کافی و متعادل و متناسب وجود داشته باشد. برای این منظور حتماً بایستی از غذاهای سودازا مثل گوشت گاو، سوسیس، کالباس، غذاهای کنسروی و مانده، نوشابه و قارچ بپرهیزد. عدس، بادمجان، کلم و ترشیجات کمتر مصرف کنید. مراقب افزایش بلغم و چاقی و اضافه وزن هم باشید. 

دو مورد دیگر نیز است که احتمال ایجاد این مشکلات را افزایش می هد، یکی شستشو دادن با آب سرد بعد از هر بار تخلیه وهمچنین حمام کردن و شستشو در زمان پریود است و علت دیگر پوشیدن شلوارهای تنگ به خصوص شلوارهای جین می باشد چرا که به کنارها و کشاله ران فشار می آورد و خون رسانی را به تخمدان و رحم را کم می کند و این معضل را ایجاد می کند. 
در هر حال بایستی توسط یک طبیب متخصص پزشکی ایرانی (طب اسلامی – ایرانی - سنتی) دیده شوید تا عدم تعادل اخلاط را در شما شناسایی و خلط مزاحم را پاکسازی نمایند. درمان فیبروم های رحمی کاری بسیار تخصصی و دشوار است که بایستی توسط متخصص مربوطه و در زمانی طولانی صورت بگیرد، بنابراین اقدامات پیشگیرانه فوق را جدی بگیرید. 
ضمناً دیر ازدواج کردن باعث کیست تخمدان، فیبروم رحم، زایمانهای با سزارین، شیردهی ناموفق، آندومتریوز و... می شود. 

علایم و راه تشخیص فیبروم رحمی: 
هر چند بسیاری از زنان مبتلا به فیبروم رحمی، هیچ نشانه ای ندارند ولی با یک سونوگرافی ساده قابل تشخیص است. 
نشانه های این بیماری ممکن است این گونه باشد: 
- قاعدگی های سنگین و دردناک یا خونریزی بین دوره های ماهانه 
- احساس پری در پایین شکم 
- ادرار زیاد 
- درد به هنگام نزدیکی جنسی 
- درد در پایین کمر 
- مشکلاتی در تولید مثل، مانند نازایی، سقط جنین یا زایمان پیش از موعد